Wortelkanaalbehandeling (Endobehandeling)

Bij ontstoken pulpa door tandbederf biedt Tandartspraktijk Alexander een wortelkanaalbehandeling. De spoedtandarts maakt röntgenfoto’s, opent de tand, reinigt de wortelkanalen en vult ze af. Dit duurt 30 minuten tot 1,5 uur, afhankelijk van het aantal kanalen. Soms zijn twee behandelingen nodig. Alternatief is het trekken van de tand of kies. Wij begeleiden u professioneel bij uw keuze.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Wortelkanaalbehandeling (Endobehandeling) bij Tandartspraktijk Alexander

Een wortelkanaalbehandeling, ook bekend als een endobehandeling, is essentieel wanneer de pulpa onder een tand of kies ontstoken raakt door tandbederf. De pulpa, bestaande uit bindweefsel, bloedvaten en zenuwen, kan ontstoken raken en de infectie kan zich uitbreiden naar het bot, wat zwellingen en kiespijn veroorzaakt.

Bij ontstekingssymptomen is het belangrijk om zo snel mogelijk de spoedtandarts te bezoeken. De tandarts zal röntgenfoto’s maken om de status van de wortelkanalen te beoordelen. Bij bevestigde ontsteking opent hij de tand of kies en reinigt hij de wortelkanalen met kleine vijltjes en desinfecterende vloeistof. De schoongemaakte ruimte wordt vervolgens afgedicht met vullingsmateriaal.

De duur van een wortelkanaalbehandeling varieert van 30 minuten tot 1,5 uur, afhankelijk van het aantal te behandelen kanalen. Soms zijn twee behandelingen nodig, waarbij de kies eerst tijdelijk wordt afgesloten met een noodvulling en later volledig wordt behandeld.

Als alternatief voor een wortelkanaalbehandeling kunt u ervoor kiezen de tand of kies te laten trekken. Bij Tandartspraktijk Alexander staan we klaar om u professioneel en klantvriendelijk te begeleiden bij uw keuze.

Neem contact met ons op

Bel ons
E-mail Ons
info@tpalexander.nl

Schrijf je nu in

Plan een bezoek aan Tandarts Alexander door eenvoudig het onderstaande formulier in te vullen. We nemen dan contact met u op over de gewenste behandeling.

DD dash MM dash JJJJ

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over ons

Wij werken alleen met BIG-geregistreerde tandartsen (de Nederlandse databank met geregistreerde zorgverleners) die tevens zijn aangesloten bij het KRT (kwaliteitsregister Nederlandse tandartsen).

Openingstijden